dinsdag 26 juni 2012

Nog drie keer slapen

en wij vertrekken op vakantie. Momenteel is het hier ten huize meneer en mevrouw Flavie dus storm voor de stilte. Alles moet klaargemaakt worden tegen vrijdagavond vertrekuur. In het onderwijs staan is leuk, behalve als je meteen bij het begin van de vakantie vertrekt... Maar goed, over de voor- en nadelen ga ik hier niet uitweiden.
Ook tijdens de laatste twee naailessen woedde er een inwendige storm (in mij). Ik moest en zou nog twee jurken afwerken voor op verlof. En het is mij gelukt. Hoera! De naaimachine en OL werden ondertussen al onder de hoes gestopt, want na zo'n intensieve arbeid verdienen ook "zij" een rustpauze.
Het eerste kleed komt uit de Knipmode van januari dit jaar. De hals werd afgerond i.p.v. een V-hals. De lange mouwen werden ook verkort en het rokgedeelte werd meer naar A-lijn getekend i.p.v. eerder kokerrokachtig. De tweede jurk is de befaamde ZsazsaHalterjurkje. Persoonlijk vind ik het bovenaan wel wat "bloot", maar voor op vakantie zal het wel voldoen. Van de groene zullen er, denk ik, nog wel volgen. Het is makkelijk te maken en heerlijk om te dragen.


Patroon: Knipmode 01/2012
Stof: Stoffenspektakel (stevige tricot)

Strijkapplicatie: Holleke Bolleke
Patroon: Halterkleed Mme Zsazsa
stof: Rood met witte stipjes


2 opmerkingen:

  1. Wauw knap hoor. De jurken staan je prachtig. Hier is het ook druk, druk, druk,.... Wij hebben blijkbaar dezelfde vertrekdatum uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! En euh... als je dit gemaakt hebt van een jurk met lange mouwen, v-hals en kokerrok, dan kan je gerust zeggen dat dit een eigen ontwerp is vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen