vrijdag 6 augustus 2010

Stikmachine in bruikleen

Hoeraaaa hoeraaa! Eindelijk heb ik een "eigen" stikmachine. 't Is te zeggen, ik mag het 'oude' stikmachine dat mijn tante van mijn oma heeft "geërfd" lenen. Het is een Toyota. En verder weet ik er niets van (foto volgt later). Gisteren heb ik er wat proberen mee te stikken want er zat geen handleiding meer bij en ik wou eerst alle steken toch wat testen.
Voorlopig vind ik, zeer bizar, de gewone stiksteek niet. Alleen maar zigzag-steken. Tijdens het prullen heb ik nu wel de spoel verstropt en kan ik niet meer verder. Ik ben nog geen krak en wist niet goed hoe de spoel deftig in de machine te stoppen.
Ik zal dus even geduld moeten hebben tot mijn mama morgen haar kleinzoontje komt bezoeken (en ze terwijl eens naar de machine kan kijken en herstellen). Nu moet ik dus toch nog wachten... en ik wou net aan de zomerslaapzak beginnen waarvan ik de stof véél te slordig met de losse hand reeds had geknipt uit een tweedehandse oversized t-shirt... De voor- en achterkant zijn al aan elkaar gedriegd en wachten om gestikt te worden...

2 opmerkingen:

  1. Heee Flavie, bedankt voor je reactie op m'n blog en giveaway! Het thee portemonneetje is niet mijn eigen idee hoor, 'k zit op swap-bot.com en daar heb ik meegedaan aan een tea-wallet swap waarbij je dus zo'n portemonneetje moest maken voor een ander, vandaar dat ik ze nu ook in m'n webwinkeltje heb staan, 'k vond ze zo leuk om te maken en mensen vinden ze leuk! En die maandverbandhoesjes heb ik dan weer wel samen met een vriendin bedacht ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,
    ik 'kreeg' ook een naaimachine zonder handleiding, dus ik ging op zoek op het www.
    Als je iets à la 'manual Toyota sewing machine' intikt krijg je wel wat mogelijkheden.
    Zoals dit bijvoorbeeld:

    http://www.home-sewing.com/epages/homesewing.sf/nl_NL/?ViewObjectID=7762

    Soms is het ook niet altijd nodig om de exacte handleiding te hebben. De machines lijken voor een stuk toch op elkaar, en je kan ook van andere machines - die op die van jou lijken - nuttige info krijgen.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen