donderdag 5 augustus 2010

Pimpen

Mijn eerste gepimpte t-shirt maakte ik natuurlijk voor mijn zoontje.
Ik bestelde bij Vanmarieke, samen met een klein scrappakketje, een pakketje strijkvelours.
Op internet zocht ik naar een sjabloontje. De letters schreef ik eerst op een wit blad over van het computerscherm (wegens gebrek aan inkt in de printer :-)). Nadien schreef ik ze over op het strijkvelours en sneed ze uit met een mesje. En hupsa :-) onze Stanne had zijn eerste gepimpte t-shirt aan.



Daar bleef het natuurlijk niet bij. Aangezien een vriendin in het kort moest bevallen, wou ik haar een cadeautje maken. Het geslacht was nog niet geweten, dus koos ik als sjabloon een 'klavertje vier'. Manlief vond het toch wat girly, maar ik besloot het er toch op te wagen. Ik knipte het sjabloon uit een stuk stof dat ik op de markt kocht om 'vanalles mee te proberen'.
Ik strijkte het eerst op de t-shirt met vliesofix. Nadien, ik beken, kreeg ik hulp van de schoonmama. Ze vond het toch nog wat te moeilijk als ik dit zelf zou doen en de t-shirt mocht niet verknoeid worden wegens geboortecadeau. Dus liet ik het toe dat zij de letters en het sjabloontje omstikte met een zigzagsteekje. Op de foto zijn de letters nog niet omstikt, maar ik hoop van vriendin L. nog een foto te krijgen van Tuur met zijn t-shirt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten