maandag 16 augustus 2010

Niet volgens de regels van de kunst...

Zo maakte ik mijn eerste short voor mijn zoon. Ik nam een sponsen shortje van hem. Legde dit op patroonpapier, tekende het over en knipte het uit. Nadien legde ik het op de stof. Natuurlijk vergat ik te kijken naar de overeenkomst van de strepen. En tuurlijk knipte ik niet genoeg stof mee bovenaan om overal voldoende zoom te hebben rond de elastiek.
De pijpjes vielen onderaan smaller uit dan gedacht (maar het oorspronkelijk broekje was toch te breed), maar boven aan de "heupjes" dan weer te breed.
Mijn stikmachine stropte op het einde en wou niet meer verder stikken in de stof, dus moest ik het afwerken met de hand. Geen mooi stiksel aan de zomen dus, maar gelukkig valt dat met de "harige" stof niet zo op.
Afin, u leest het goed. Alles behalve gemaakt zoals het moet, maar het resultaat mag toch nog wel gezien worden (als je een oogje toeknijpt of er eens mee kan lachen).

 


Mijn eerste broekje is een feit en mijn eerste fouten om uit te leren ook...
En nu, hop, naar het volgende project.
Ohja, de broek is wel strandproef bevonden :-)

1 opmerking:

  1. En toch vind ik dat een snoezig broekje voor een snoezig ventje. En tegen dat je wat meer geoefend hebt is hij toch uit dit broekje gegroeid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen