woensdag 1 december 2010

Dringend Gezocht: Tijd (of iemand die mij iets van timemanagement kan leren)

Het lijkt hier een veel voorkomend onderwerp (tekort aan tijd), maar het is nu eenmaal zo. Ik kom precies altijd tijd te kort. Ik vraag me vaak af hoe andere mama-blogsters dit allemaal kunnen. Zoveel naaien en erover bloggen en dan nog je kroost onderhouden.... Zucht... Misschien ben ik een watje dat niet veel aankan.
enieeeweeeejj op dit moment heb ik weer tijd te kort voor de dingen te doen die ik allemaal wil én moet doen. Dit komt mede doordat wij in de kerstvakantie verhuizen naar ons nieuwe huisje.
Het is een nieuwbouw en eigenlijk nog niet echt klaar om er met een 7maandertje (dan 8 maanden) te gaan wonen. We zijn dus volop bezig (lees: vooral mijn vriend en de papa's) om alles in gereed te brengen om het toch wat woonbaar te maken. We hebben, hoera, wel een keuken. Maar we zullen het nog zonder badkamer moeten stellen, tenzij je de keukenwasbak en de kleinere douche in de achterinkom als badkamer beschouwt. Binnendeuren zullen ook spoedig na verhuis aangekocht moeten worden, tenzij het bezoek het niet erg vindt om luidruchtige toiletbezoekjes zonder gêne te plegen.  Sinds maart 2009 zijn we aan dit huisje aan het zwoegen. Dan zijn we gestart met het metsen van de binnenmuren van de kelder. We hebben bijna alles zelf gedaan en daardoor gaat het natuurlijk niet zo vlug vooruit. Maar goed, het einde van het over en weer rijden én huur betalen is toch al in zicht....
En hopelijk zal ik dan wat meer tijd hebben. Om te naaien en knutselen, koken, sociaal leven terug op gang brengen, zoontje entertainen ,....
Helaas tijd die ik ook zal moeten benutten met het verder piekeren over welke gordijnen, panelen of lamellen ik wil (of welke van de drie ik nu kies), hoe ik de tuin, voortuin en oprit wil, welke verlichting, kleurtjes, waar ik mijn naai en knutselruimte wil, ....
Wat ben ik toch erg ê. Zo zeuren over een luxeprobleem.
Terwijl ik hier zitten zeuren heb, had ik die tijd eigenlijk beter benut om bv. het volgende te doen:
- mijn swap met Mamasha afwerken
- bergje strijk wegwerken
- afwas doen
- kasten uitladen en in dozen inpakken
- douchedeur gaan kiezen voor douche in achterinkom
- thermostatische kraan kiezen voor diezelfde douche
- naar den Blokker rijden om, volgens mijn mama, een handige emmer met pedaal te halen om zwabber uit te wringen
- mijn MDO-verslagen netjes overschrijven om morgen aan de collega's te kunnen geven
- onze Stanne zijn fruitpap al maken
- tissuedooshoes proberen te maken volgens deze tuto
- rusten om nakende migraineaanval te vermijden
- ...

Pfff, ik krijg het hier ff benauwd ;-), ik ben er maar gauw van door....

zoef

3 opmerkingen:

  1. ohhhhh...zo herkenbaar en ik ga niet eens verhuizen!
    af en toe denk ik weleens: kunnen andere dat allemaal tegelijk...het huishouden,blogs lezen en creatief zijn????
    nou,ja...ik kan niet meer doen dan ik doe!

    alvast veel succes met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide niet hebben is vreselijk, ik kan het weten, maar een badkamer of een keuken daar valt goed mee te leven. En zaagt maar eens, das nodig om het te kunnen blijven trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jawadde....alles zelf gedaan? Dat is een heus project.
    Veel sterkte en plezier met de verhuis...
    En het afwerken van het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen