vrijdag 29 oktober 2010

Lui-erzakje

Gisterenavond heb ik eindelijk nog een "stiktijd" genomen, want het komt er de laatste weken niet meer van. Veel te druk met werken, huishouden en ons huis afwerken zodat we er in december in kunnen.
Maar gisteren heb ik dan eindelijk het luierzakje van Mme Zsazsa gemaakt. Lui-erzakje, want ik was wel wat lui en het moest vooruit gaan en snel afzijn :-)
De afwerking van de biais laat dus wel wat te wensen over. Ik heb wel voor de eerste keer mama's techniek (of ook volgens dit filmpje) toegepast en de biais er niet gewoon overgeplooid maar eerst aan één kant vastgestikt en nadien pas aan de andere kant :-) Normaal zou je dan steeds op je biais stikken langs beide kanten, maar ik heb de biais niet gestreken tussen beide stikbeurten en dus was het niet heel netjes. Maar dat ziet (normaal) niemand (buiten schoonmama Flavie die het zakje vandaag voor de eerste keer zal gebruiken en ook naaister is en haar alziend oog zal het wel bemerken).
Ik gebruikte toile cirree van Ikea en aan de binnenkant gewoon een groen katoenen stofje. Foto's volgen later...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten