zondag 17 oktober 2010

Ik ben "hem" ...


want Schaartje heeft mij getikt.
Ik zal dan maar eens beginnen aan de vragenronde. Zo komt er hier toch nog eens een bericht want het ontbreekt mij momenteel wat aan hersenspinsels om hier neer te zetten óf om recente maaksels te tonen (vind het precies zo de moeite niet :-))

Vier dingen die ik altijd in mijn handtas heb
Wel dit is dan afhankelijk van of ik mijn eigen handtas meeheb of ik gewoon enkele spullen in Stannes' luiertas stop. Ik zal het eerste maar beschouwen.
  1. Portemonnee
  2. Gsm en sleutels
  3. Agenda
  4. Nagelknippertje (Echt ik kan niet zonder, ik háát het als ik zo losse velletjes aan mijn vingers heb hangen. Als ik ze dan wil afbijten of trekken, doet het toch alleen maar meer pijn, dus knippie knip)
Vier dingen in mijn bureaula
Op het werk heb ik momenteel nog geen bureaulade gezien ik maandag aan mijn interimvervanging begin als zorgjuf en daar heb ik niet echt een bureau. Ik neem mijn ladekastje dat onder mijn thuisbureau staat in gedachten. Al even niet open gedaan, dus ik moet even denken wat er in zit.
  1. In de bovenste lade zitten zo kleine bureauspullen: punaises, paperclips, gekleurde tape, gommen, prullaria
  2. In de tweede schuif zitten volgens mij mijn goede kleurpotloden die ik sinds mijn eigen lagere schooltijd heb (Caran d'Ache, kei goed merk en al heel mijn leven zuinig mee omgesprongen). Er zitten ook iets goedkopere kleurpotloden bij. Verder zitten er in die schuif dacht ik ook mooie kleine blaadjes om op te schrijven, een ideeënspinselboekje dat ik ooit eens kocht, maar al lang niet meer gebruikt heb.(daarin schreef ik vroeger ook mooie kindernamen die ik tegenkwam)
  3. In de derde schuif zitten op dit moment vooral beloningsstickers.
  4. En dan nog een vierde zoeken: euhm wat zit er nog in.....Aha, ik weet het weer, misschien voor sommige wat raar: maar mijn oude piercings die ik had zitten daar ook in als herinnering :-)
Vier favoriete dingen in mijn slaapkamer
Aangezien wij voor het einde van het jaar naar ons nieuw huis moeten verhuisd zijn, zal mijn slaapkamer er binnenkort anders uitzien. Ik verlang zo naar ons nieuw huis dat alles favoriet zal zijn :-)
  1. ons bed
  2. op dit moment mijn zoontje dat nog bij ons slaapt wegens plaatsgebrek (kan het manneke moeilijk bij in bureau stoppen ê)
  3. kleerkast (zal bij verhuis wel uit slaapkamer verdwijnen, maar ik blijf toch dol op mijn kleertjes)
  4. ik hoop in ons nieuw huis, na wat sparen, een leuk zeteltje op de kop te kunnen tikken om in de slaapkamer te zetten :-) geen idee of ik er ooit zal inzitten, maar het mag wel bij de favorieten

Vier dingen die ik altijd al heb willen doen/nog zou willen doen

  1. Ik ben alleen nog maar naar Zuid-Afrika (inleefreis met Chiro Nationaal) op gróte reis geweest (ik bedoel dan ook niet in een luxeresort op mijn gat gaan liggen en dan "stoeffen" dat ik wel naar Mexico ben geweest). Ik zou zeer graag nog andere continenten en landen/steden ontdekken zoals bv. Australië en N-Zeeland, Tailand, Brasil, Route 66, NY, ...
  2. Naailes volgen :-) Uiteraard! Ik ben dan wel voornamelijk een autodidact, maar om zelf kleren te kunnen maken, zal ik toch iets meer hulp nodig hebben dan mijn "autodidactisme" of mama en schoonmama. Ik wou het dit jaar al beginnen te volgen, maar met ons klein kindje én onze bouw, stel ik het toch maar uit
  3. Nog twee kindjes maken :-) Eentje is geentje en ik ben zelf enig kind... Liefst van al zie ik Stannes' broertje of zusje volgend jaar al verschijnen (het derde mag dan wat langer op zich laten wachten), maar meneer Flavie moet natuurlijk ook zo snel willen:).
  4. Halftijds werken maar toch genoeg centjes overhouden om leuke dingen te doen. Dat halftijds werken is niet omdat ik niet graag werk, want ik doe dat wel graag, maar je hebt dan zo weinig tijd over voor hobby's vind ik :-) Ofwel moet ik hier zetten: de toverkracht om de tijd voor jezelf te kunnen laten stilstaan voor even :-)Vier dingen die jullie nog niet van mij weten
    1. Dat ik eigenlijk communicatieverantwoordelijke ben, maar nadien toch nog voor leerkracht (lager) ben gegaan :-) Dit eerste impliceert wel niet meteen dat ik dan een kei ben in communiceren hoor!!!! Het tweede impliceert wel dat ik graag knutsel (maar eerlijk gezegd vind ik knutsellessen op school niet altijd leuk :s).
    2. Ik heb graag dat meneer Flavie helpt en ik vind het leuk dat mama Flavie helpt, mààr ik heb het ook wel heel graag dat het dan een beetje op mijn manier is :s. In plaats van blij te zijn met de hulp...
    3. Ik heb mijn vriend in Leuven leren kennen en heb voor hem mijn heimat "opgegeven" en ben verhuisd naar zijn heimat. Hierdoor heb ik niet alleen mijn familie maar ook mijn vrienden en vriendinnen achtergelaten :-) (klinkt dramatisch want het is niet het einde van de wereld en ook niet kei ver, via autostrade ben je er binnen een dik half uur). Maar ik mis mijn vriendinnen toch wel, maar (en nu komt het waarover het gaat) als ik ze mis, durf ik toch niet te bellen. Ik heb altijd wel een reden: ja maar ik ga ze storen, ik heb eigenlijk niets te vertellen,... Stom ê ....
    4. Ik wou dat ik nog meer creatief talent had om ook zelf dingen te kunnen tekenen en verzinnen :-)
    Pff wat een vragenlijst....En nu moet ik iemand terugtikken, maar volgens mij is iedereen die ik "ken" in blogland ooit al wel getikt geweest en ben ik zowat de laatste :-):-) Ik tik dan maar Annelyse omdat zij naast Schaartje de enige naaiblogsters zijn die ik in real life ook ken :-):-)
    Voila en nu heb ik toch weer een bericht getypt.
    tot de volgende...
    hopelijk met meer inspiratie

1 opmerking:

  1. Bel uw vriendinnen gewoon! Klinkt zo zielig wat je schrijft. Je zal wel niet storen en je hebt altijd wel iets om over te praten.

    BeantwoordenVerwijderen