zaterdag 12 mei 2012

Burda 7828

Het patroon werd aangepast, want ik zag zo'n dikke lintenstrik in mijn zij niet echt zitten. Helaas hebben de naaijuf en ik het niet vernuftig aangepast zoals Minna Dotter. Het resultaat is dus een zedig kleed, met een scheven lijn pal over de borst. De hals werd bij mij ook afgewerkt met een "biezeke" en niet omgestukt, wat het natuurlijk ook weer minder "open" maakt. De mouwtjes werden dubbel op stofvouw geknipt, volgende keer omstik ik ze ook nog. Bon, het is een kleed dat goed is voor thuis in rond te lopen.
De pijlen wijzen op de aanpassingen die dus anders hadden moeten gebeuren.

Stof: megacoupon ooit gekocht op Stoffenspektakel

Over het patroon ben ik wel content. De volgende is al half in de maak.
Toen ik daarnet nog snel de aanpas-uitleg op internet zocht, botste ik op de Flickr-pool van dit patroon en zag ik haar kleed. Creatieve geesten houden vaak van hetzelfde, want kijkt u nu goed welke stof ik onlangs kocht om dit kleed, na de testversie, in te maken.... Sneu dus, het unicum is verdwenen, maar als het haar een troost kan wezen: het zal beter staan rond haar lijf dan het mijne...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten