zondag 19 februari 2012

Eerste tricot-experiment

Gemaakt, zoals zij, volgens twee patroontjes uit Ottobre: het "lijfke" komt uit Ottobre 3/2011'happy animals' en de mouwen uit Ottobre 6/2009 'outus oto gestreepte t-shirt'. Met dank aan de naaijuf en twee bereidwillige, ervaren naaisters van de les ernaast.
Tijdens de les raakte het t-shirtje net niet af, dus werd het weekendhuiswerk. De linkermouw heb ik twee keer moeten lostornen en opnieuw moeten vastzetten want ik stikte het halsboordje altijd omgekeerd in de mouw zodat de hals lelijk viel. Bij het passen kwam ik dan tot de conclusie dat ik beide mouwen nog eens zal kunnen lostornen. De envelophals is veel te open. Ik zal hem wat moeten "aantrekken" en opnieuw vastmaken.
 

Deze had u nog te goed: de Dikke Vriend van zoonlief, volgens patroon van Lotta Jansdotter.
 

 

2 opmerkingen:

  1. Leuk eerste tricot-experiment, direct met zo'n tof stofke :)
    En wat een lieve knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch vind ik het een erg geslaagde combinatie! En ik maakte mijn t-shirts ook niet van de eerste keer perfect...blijven oefenen zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen