zondag 3 april 2011

Doorstrepen is leuk

Als het op je to-do-lijstje is tenminste. Schrappen in de werkboekjes van de leerlingen daarentegen is minder leuk. Maar goed, ik kan weer enkele dingen van mijn (naai)lijstje schrappen.
Vorige maand vielen er twee geboortekaartjes in de bus. Op beide kaartjes stond de naam Gust en op beide kaartjes stonden uiltjes. Dat bracht mij meteen op een idee voor een geboortecadeautje.
Het patroon vond ik ergens in een Knippie (ik denk de voorlaatste?). Maar het is eenvoudig zelf te maken. Gewoon een uilvorm teken (grote ovaal met twee spitse oren. De ogen, snavel en vleugeltjes op het lijf zijn van vilt, de pootjes zijn van restjes fleece. Dan heb je nog twee kleinere ovaaltjes nodig voor de andere vleugels. Alles netjes erop stikken. De grote ogen stikste ik vast met zigzag, de snavel en vleugels met rechte steek. De "pupillen" naaide ik handmatig vast met de festonsteek. Dan beide lichaamsdelen met goede kant op elkaar stikken en keergat laten. Idem dito voor vleugeltjes. Alles opvullen en met "onzichtbare" steek dichtnaaien.
Heel erg simpel en toch leuk (vind ik zelf).
De dag nadat mini-Flavie 1 jaar wordt, wordt zijn nichtje 2 jaar. Gezien we net voor de verjaardagen op vakantie zijn met de hele bende, begon ik alvast aan het nichtje haar cadeautje. Een potlodenrol leek me wel handig zodat de schoonzus altijd potloodjes mee kan nemen in de handtas voor als nichtje wil kribbelen.
Ik gebruikte langs buiten toile ciree zodat het nog schoon te maken valt als het vuil wordt van vuile restauranttafels bv. Ik heb een mix van tuto's bekeken, maar heb toch deze gebruikt. Helaas zijn de afmetingen niet zeer geslaagd. Ik ga dus nog op zoek moeten gaan naar geen té lange kleurpotloodjes want dan steken de puntjes er een beetje uit.
Verder maakte ik (een tijdje geleden, zo ijverig was ik nu ook weer niet deze week) nog een pamperzakje en twee slabbetjes. Maar daar heb ik nog geen foto's van genomen.
En nu verdwijn ik in de keuken om (hopelijk) lekkere koekjes te maken. Als er nog tijd overschiet tenminste want ik zie dat ik hier weer lang ben blijven "plakken" en ik moet mini-Flavie zijn eten nog maken...

 



2 opmerkingen:

  1. Hele leuke uiltjes geworden, en wat toevallig dat op beide kaartjes uiltjes stonden en dat beide baby'tjes dezelfde naam kregen ('t was toch niet 't zelfde kindje?)
    Leuk potlodenzakje ook, potloodjes eerst een beetje slijpen voor ze in het zakje gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke uiltjes!!!leuke na(a)m(en)!mijn opa noemt ook zo!heeft hier ook een tijdje op de lijst gestaan voor ons prinsenkindje!
    in de hema hebben ze kleinere potloodjes!

    BeantwoordenVerwijderen