vrijdag 21 januari 2011

Schreef ook eens een "tuto"

Aangezien ik al redelijk wat tuto's van andere blogsters heb gebruikt, vond ik het tijd om er zelf ook één te maken. Helaas is het geen naaituto, maar een handleiding hoe je uit behangpapier een leuk doosje kan maken. De foto's werden al ettelijke maanden geleden genomen, de tekst werd enkele dagen geleden geschreven en nu moet ik nog uitvinden hoe ik documenten kon linken in deze blog. Uiteindelijk gevonden, nu nog hopen dat de link werkt. Als alles goed verlopen is, zou het hier de handleiding moeten vinden om een doosje van behangpapier te maken.
(*noot:nadien vond ik deze Engelstalige handleiding op internet)

Veel plezier ermee.
Dit laatste wenste ik een vriendin ook toe met een zelfgemaakte lunchbox-zakje. Ze kan er boodschappen mee doen of haar lunch instoppen. Want geef toe, het is toch veel leuker om met zo'n zakje naar de cafetaria/refter te stappen, dan met een plastiek zakje.




Iets "plezanter" maken, kan ik ondertussen al wel. Ik begin gedreven te worden in het pimpen van spullen. Zo pimpte ik mijn saaie, bruin lederen agenda tot dit leuk model.


Ik wil alleen agenda's met een Brepolsindeling: een volledige week over twee bladzijden gespreid en elke dag met onderverdeling van 8 tot 20 u (behalve weekends). Ik vond er echter geen geschikte (goedkopere), dus besloot ik er een te pimpen naar analogie van de schriftjeskaften. (weet nu niet goed meer bij wie ik dit zag, maar als ik het terugvind zet ik hier de link bij).
Ik pimpte onlangs ook nog onze tissuedoos met de bekende bloemenstof (Ikea), maar heb er geen foto van. En natuurlijk kreeg Stanne nog eens een gepimpte t-shirt. Ik appliceerde er een slak op. Inspiratie daarvoor vond ik in een boekje dat ik kocht in het Boekenvoordeel.
Ik kocht ook nog een boekje daar om grappige knuffels te naaien.


Net voor de verhuis wou ik ook beginnen met het haken van kleine popjes en kocht ik onderstaand boek. 


Veel verder dan een hoofd ben ik voorlopig niet gekomen. Haken is toch niet prioritair :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten