donderdag 5 augustus 2010

Hoe het begon...

Het begon eigenlijk toen ik nog een kindje was. Ik zag mijn mama vaak aan haar naaimachine zitten en vond dit best wel interessant. Ze retoucheerde kledij voor ons, maakte kleertjes voor mijn (Barbie)poppen,...Samen met een vriendinnetje uit mijn klas besloot ik ook te gaan naaien. Veel verder dan knikkerzakjes en kleine prullaria kwamen we wel niet. Tijdens de "tienerjaren" pimpte ik af en toe wel eens een t-shirt door de bandjes of mouwen van de ene t-shirt aan de andere te zetten of natuurlijk chirogewijs te batikken. En af en toe werden er opnaaiapplicaties op t-shirts gezet als opvrolijking.
Ettelijke jaren later vertelde een vriendin dat ze naailessen ging volgen. Natuurlijk wou ik dit ook doen, maar door tijdsgebrek (en geldgebrek toen) heb ik het idee laten varen. Tot voor kort...
Vanaf dat ik zwanger was van Stanne, wou ik zelf spulletjes voor hem maken. Het begon met een klein knuffelmonstertje. Mijn mama heeft vooral nog het grote stikwerk gedaan, waarna ik enkele details aanbracht.



Nadien begon ik te breien aan een knuffelkonijn (wat nooit afraakte uiteindelijk). Tijdens het zoeken naar patroontjes om te breien en dingen te maken, kwam ik op allerlei blogs terecht. (Het merendeel hiervan kan je terugvinden bij ' Wie volg ik'.) Mijn map 'naaien' bij mijn favorieten barste bijna uit haar voegen, maar nog steeds voegde ik geen daad bij woord, hoewel ik toen al heel veel goesting had.
Dan zag ik via Facebook dat een oude chirokennis zelf haar T-shirts begon te pimpen. Hierdoor werd mijn goesting toch te groot en besloot ik eindelijk te leren stikken. Ik ging in de leer bij mama en schoonmama, maar besloot snel om "zelfbelerend" te worden.
Ik moet nog veel leren, maar wou mijn eerste maaksels toch al delen met de buitenwereld en misschien ook zo hopend op goede raad van andere stiksters...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten